Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Horex

Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

1923-1960
horex



Αίγλη και εξαιρετική φήμη χαίρει η Γερμανική φίρμα σε όλο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Πολλές φορές η Horex τοποθετείται κοντά στην BMW και αυτό γιατί διέθετε αυτό που έκανε τις γερμανικές μοτοσικλέτες-ειδικά στις δεκαετίες του '50 και '60- να διαφοροποιούνται από τις υπόλοιπες: αξιοπιστία. Η λέξη "βράχος" χαρακτήριζε αυτή την ιδιότητα των Horex. 

Ιδρύθηκε από έναν φανατικό των 2 τροχών, έναν διάσημο στην πατρίδα του αναβάτη αγώνων, τον Fritz Kleemann στις αρχές της δεκαετίας του '20 στο Bad Homburg. Πείθοντας τον πατέρα του Friedrich που είχε εργοστάσιο κατασκευής υαλικών με το όνομα REX, να δουλέψουν μαζί στην κατασκευή μοτοσικλετών, δηκιούργησαν την Horex, παίρνοντας τα 2 πρώτα γράμματα από το όνομα της πόλης τους (Homburg). 

Το 1923 παρουσιάζεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρα 250 κυβικών. Οι νίκες του Kleemann αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση έτσι ώστε το όνομα της Horex να γίνει γνωστό. Το σλόγκαν της εταιρείας είναι "φτιαγμένες από μοτοσικλετιστές...για μοτοσικλετιστές". Μαζί με τον Kleemann, ένας ακόμα αναβάτης δοξάζεται με το όνομα Philip Karrer, αμφότεροι πάνω στις τετράχρονες μονοκύλινδρες 250 κ.εκ. 

Το 1925, η συγχώνευση της Horex με την Columbus αποδεικνύεται πολύ καλή κίνηση, σώζοντας και τις 2 εταιρείες από τους δύσκολους καιρούς....ενώ στην αγορά της Σουηδίας πωλούνται ως Columbus αφού το Horex παρέμπεμπε σε...πόρνη. 

Μετά την πρώτη 250, έρχονται και άλλα μοντέλα στα 498 και 598 αλλά και 198, 298 και 346cc (μονοκύλινδρες με βαλβίδες επί κεφαλής). Ο αρχιμηχανικός της Horex, ο Hermann Reeb είναι αυτός που αφήνει το αποτύπωμά του στην ιστορία της μοτοσικλέτας αφού σχεδιάζει έναν δικύλινδρο τετράχρονο κινητήρα του οποίου ο επικεφαλής εκκεντροφόρος κινείται με αλυσίδα και κυβισμούς 598 και 796 κ.εκ. 

Η εξέλιξη του αρχικού πρότζεκτ ανεβαίνει στα 800 και 1000cc (για αγώνες με sidecar) και σε κάποια φάση χρησιμοποιείται και υπερτροφοδότηση. 

Στα μέσα της δεκαετίας του '30 παρουσιάζεται μια μονοκύλινδρη 500cc με 4 βαλβίδες επικεφαλης (όπως κάνουν σήμερα όλες οι μονοκύλινδρες ψευδοεντούρο). 


Κατά τη διάρκεια του πολέμου η παραγωγή σταματάει. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου